niedziela, 22 lutego 2015

Efekt domina i jak może włóczka nas zaskoczyć

Tak bardzo zachwyciłam się ostatnio pokazywaną włóczką przerobioną na czapkę i miniszalik, że jednak postanowiłam poszukać takiej samej włóczki. Bardzo marzyły mi się rękawiczki. Niestety, w moim mieście owszem, znalazłam w kilku miejscach taką włóczkę, lecz ani jednego motka w poszukiwanych przeze mnie kolorach. Przy okazji, zachwycił mnie inny kolorystyczny mix tej włóczki. Tym razem nabyłam 2 motki, bo bez rękawiczek nie dało rady, musiały być.

Zrobiłam taki oto zestaw:



Włóczka ta sama, Greta Natura. Czapka powstała na drutach KP nr2,5, rękawiczki na KP nr2, szalik na KP nr3. Z dwóch motków pozostał zaledwie kilkucentymetrowy kawałeczek :))

Jestem z tego kompletu dumna, zadowolona, lecz do osiągnięcia pełni szczęścia jednak odrobinę mi brakuje.  Tym razem nie zawiniło moje wykonanie, lecz użyty materiał. Bo niby ta sama włóczka, lecz kompletnie inna. W tamtej kolory układają się w pasy, w tej delikatnie się przenikają. Tamta była w dotyku milusia, wręcz jedwabista, ta jest w porównaniu z tamtą nieco szorstka. A przecież to ta sama włóczka... Bardzo lubię ten zestaw, lecz ten egzemplarz włóczki nieco mnie rozczarował i zaczęłam bardziej zastanawiać się nad sensem poszukiwań jej w innych kolorach. Moje marzenie o nieograniczonych zasobach tej włóczki odeszło w siną dal... Może jeszcze ją kupię, może nawet nie raz, ale mój wyraźny entuzjazm zrobił się mocno niewyraźny.

Jestem ogromnie ciekawa, czy i Wam przydarzyło się coś podobnego?

18 komentarzy:

  1. Bardzo ładny komplet zrobiłaś. Motki melanżowych włóczek, które stosowałam zawsze się kolorystycznie trochę różniły. Musiałam nawet drugi raz połowę przodu swetra zrobić, z innego motka. To, że Ci się raz układały pasy, raz kolory się przenikały, to wynika z innej liczby oczek na czapce, szaliku i rękawiczkach. pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Jeśli chodzi o przenikanie się kolorów, to akurat porównuję dwa zestawy kolorów tej samej włóczki. Poprzednia miała farbowanie w pasy, które po prostu się kończyły i zaczynał inny kolor, ta ma farbowanie w batik, który układa się w pasy, które się przenikają. Oczka np. na czapce były te same w obydwu przypadkach, widać to też na szalikach. Ale to jeszcze małe piwo, bardziej rozczarowała mnie nieco inna struktura włóczki, jej większa chropowatość...

      Usuń
  2. w pięknych kolorach ten komplet :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny komplecik w ładnym odcieniu ale to fakt w tamtym kompleciku były wyraźne pasy co dawało całkiem inny efekt :))))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. So beautiful set!!
    Happy week.:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Dałabym sobie rękę uciąć, że to Merino Gold Batik, uderzające podobieństwo włóczek ! A cały komplecik świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie się podoba i jeden i drugi komplecik - troszkę inne ale ładne:)
    Ja mam złe doświadczenia z Dorą o czym pisałam na blogu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudny komplet :-) Przepiękne kolory.
    Szkoda, że włóczka Cię tym razem rozczarowała...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie wyszło , a co do włoczek to i mi się zdarzyło, że niby ta sama włóczka, a zupełnie inna w drugim motku! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładny komplecik; śliczne kolorki.
    Mam taką włóczkę tyle, że w innych kolorach i jak na razie nic z niej nie wydziergałam.
    W dotyku jest lekko szorstka i nie mam pewności czy chcę bluzeczkę na gołe ciało, czy wierzchni sweterek, na który z kolei włóczka wydaje mi się zbyt cienka.
    I tak sobie ta moja Greta Natura leży i nabiera mocy urzędowej.:):)
    Gorąco pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładnie w całości wygląda :) a z włoczkami to tak już bywa, że nawet w jednej partii zdarzy się całkiem odmienny motek :)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne kooryy.. ! :) super.:) pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zdarzyło się, jeden motek zupełnie inny od drugiego, rzekłabym nie tylko w kolorach, ale też w dotyku i grubości, co zaskakujące. choć nie mam na myśli włóczki, o której mówisz

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoje eksperymenty są super. Komplety wyszły całkiem fajne, bez względu czy kolory się przenikają czy też nie.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczne sweterki, bluzeczki, tuniki, sukienki i spódnice i cała reszta. Jestem zachwycona. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń