niedziela, 12 maja 2013

Chusta nr1

Wierzcie mi, byłam już przygotowana do tego, aby chustę z antycznego różu przerobić na coś całkiem innego, gdyż zabrakło mi nici na jej wykończenie. Ale w trakcie przeszukiwań moich zasobów włóczkowych związanych z nowym projektem, natrafiłam na jeszcze jeden kłębuszek tych nici. Wobec tego odkrycia, wszystko inne musiało poczekać, a ja zajęłam się wykończeniem tej chusty:



Nie znam pochodzenia tej nici, było to coś z odzysku. Coś miękkiego, lekko lejącego, zachowującego się jak jedwab, ufarbowanego na szary róż z niebieskimi refleksami. Szydełko nr 2. Promień chusty to ca 90cm, więc jest się czym otulić.
Poniżej zdjęcia w trakcie suszenia:


i zbliżenia wzoru



W trakcie prania miałam przez chwilę nie lada niespodziankę. Chusta zrobiła się w wodzie SZARONIEBIESKA. Na szczęście po wyjęciu z wody odzyskała swój niespotykany kolor.

Chustę zrobiłam wg identycznego wzoru, jak chustę z poprzedniego posta. I pewnie zauważyliście, że nie trzymałam się kurczowo schematu i że jak najbardziej da się zrobić wg niego chustę w dowolnie dużym rozmiarze. Otóż powtórzyłam motyw ananasów 3,5 razy, a przy samym końcu, przed ostatnim motywem,  nie zrobiłam już drabinki, lecz pojedynczy rząd słupków. Po prostu widziałam już, że nici nie ma zbyt wiele i inaczej się nie da. W każdym bądź razie wyrobiłam tą nitkę do samego końca i mam tylko nadzieję, że gdzieś w zakamarkach nie czai się kolejny kłębuszek tej włóczki...
Pozdrawiam serdecznie

56 komentarzy:

  1. jak dobrze mieć takie odkrycie !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... Ty już dobrze wiesz, skąd ono się wzięło :))) Dziękuję :))

      Usuń
  2. Witaj Aniu, przeglądam Twojego bloga i jestem pod wrażeniem!Twoje łapki czynią cuda:)Chusta jest super i w ładnym kolorze. Pozdrawiam serdecznie. Zostaję na dłużej, by podziwiać Twoje dzieła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie serdecznie witam, rozgość się i zaglądaj :)) Bardzo dziękuję za uznanie :))

      Usuń
  3. Chusta piękna, pomysłowa i w fajnym kolorze. Świetne prace. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pięknie wygląda ta chusta:) uwielbiam ananaski :)) pozdrawiam serdecznie Viola

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie , że ją ukończyłaś bo śliczna jest! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Kamień z serca mi spadł... :))

      Usuń
  6. Wykorzystałaś zapasy nici i masz piękną chustę, ładny wzór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jestem przeszczęśliwa z tego powodu :))

      Usuń
  7. Prelepa marama!!!
    Volim 'ananas' motiv.:)
    Pozdrav!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Ja też lubię ananasy :))

      Usuń
  8. cudowna!zaczynam żałować, że nie dogaduję się z szydełkiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Spróbuj, początki są zawsze trudne, ale później można tworzyć cuda :))

      Usuń
  9. piękna chusta bardzo mi się podoba pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała ! Rewelacyjny wzór. No koniecznie muszę sobie zrobić podobną... Koniecznie :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) I zrób koniecznie :)))

      Usuń
  11. Super wyszła i taki delikatny kolor ma:)
    pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Kolor faktycznie jest niesamowity i aż żałuję, że nie mam tej włóczki więcej :))

      Usuń
  12. Aniu,jaka wspaniała chusta i kolor taki piękny:))Super!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękna chusta i w fajnym kolorku :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Prześliczna chusta, ładny kolorek!

    OdpowiedzUsuń
  15. no ta szarość też śliczna

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyłączam się do wszystkich pochwał, piękna chusta! Aniu, gdybyś znalazła ten kolejny motek, to dorobiłabyś jeszcze? ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Pewnie, że bym dorobiła :)))

      Usuń
  17. Piękna chusta! Bardzo efektowna! W takim momencie żałuję, że u mnie z szydełkiem na bakier...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) A co do szydełka... za to druty Ciebie kochają :)))

      Usuń
  18. Ten wzór jest tak piękny, że chusta podoba mi się w każdym kolorku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Prawdę mówiąc, zastanawiam się nad jeszcze jedną... :)))

      Usuń
  19. Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Od razu zajrzałam do Ciebie i oczarowały mnie Twoje chusty ( i nie tylko). Śliczne rzeczy tworzysz. Pozwolisz, że rozgoszczę się u Ciebie na dłużej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och to dla mnie przyjemność :)) Jestem ciekawa Twoich prac i współczuję, że Twoje blogowanie ma początki w tak smutnych okolicznościach.
      A co do zaglądania, to zaglądaj do woli :)) Bardzo się cieszę, że moje prace Ci się podobają :))

      Usuń
  20. Przepiękna! Jak i jej poprzedniczka :) Wzorek podejrzałam i prędzej czy później napewno z niego skorzystam :) Dziękuję za udostępnienie źródła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :)) Jak skorzystasz, koniecznie się pochwal :))

      Usuń
  21. Przepiękna chusta. Ta z poprzedniego wpisu też:) Jestem pełna podziwu dla każdego kto umie wyczarować takie piękne, duże formy włóczkowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci serdecznie za uznanie :))

      Usuń
  22. Przepiękna. Czy mogę "pożyczyć" wzór?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na jak długo i kiedy oddasz?? ;))))
      A tak serio to korzystaj do woli i pokaż, co stworzyłaś :))

      Usuń
  23. Piękna i bardzo czasochłonna chusta. Mnie puki co bardziej pasują druty choć szydełka mam i używam. No i kocham szarości, nie wiem czemu, uważam ten kolor za piękny ;-)) Antyczny róż mówisz?? okłamuje mnie mój monitor ale kolor i tak śliczny, wszystkie gołębie kolory i pastelowe róże nawet antyczne plus wrzosowy są piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Chusta ma kolor bardzo nieoczywisty, rozbielonego przybrudzonego różu z refleksami nitek w innym kolorze i szkoda, że nie możesz go dojrzeć u siebie...

      Usuń
  24. Aniu zrobiłaś przepiękną chustę, aż można zatęsknić za jesienią.
    Ciepło pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń